Vet verliezen 1.0

Vet verliezen 1.0 review

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met een, voor mij nieuwe, methode om af te vallen ” Vet verliezen 1.0″. Dit is de visie van sportfanaat Mark op Intermittent Fasting en ik probeer het uit.

Over Intermittent Fasting

Intermittent fasting is een overkoepelende naam voor een verzameling diëten die zich op het vasten richten. Dit betekend in de praktijk dat je een dagdeel geen calorieën tot je neemt, je vet reservers gaat aanspreken en in een korte periode al je calorieën naar binnen werkt. Je gaat dus niet minder eten maar je eet het zelfde in een kortere periode. Wat neer komt op grotere maaltijden. De verschillende manieren van fasting worden in dit programma goed uitgelegd.

De visie

De visie die in vet verliezen 1.0 word beschreven schopt tegen wat bestaande peilers aan. Wie “Ontbijt is de belangrijkste maaltijd” hoog in het vaandel heeft staan kan beter niet beginnen aan dit programma. In dit programma wordt daar namelijk geen waarde aan gehecht. Dit was persoonlijk voor mij een van de moeilijkste dingen om te laten varen.

 
 

Persoonlijke ervaring

Ik ben nu bijna 8 weken bezig met dit programma. De eerste twee weken merkte ik dat mijn lichaam erg moest wennen aan het vasten. Ook de grootte van de porties en het late eten werden een ware proef. Vooral de hoeveelheid eten werkte psychisch niet echt mee. Gelukkig heb ik thuis en op het werk de vrijheden om te eten wat ik wil en wanneer ik wil, dit maakt het namelijk een stuk gemakkelijker.

De resultaten heb ik bijgehouden met een huidplooimeter van de body en fit shop en een weegschaal. Na de eerste week stond ik versteld van het resultaat. Ik begon met een vetpercentage van 14% en stond nu, na een week, op 13%. Aangezien ik al maanden bezig ben mijn vet percentage te verlagen was dit een mooi resultaat.

Twee weken hierna heb ik de resultaten weer gemeten. Ditmaal was ik iets minder afgevallen dan in het begin maar mijn vet percentage bleef afnemen. Ik zat nu nog net iets boven de 12%.

Momenteel zit ik op de 12% en ben ik op weg naar de 11% vetpercentage. Ik merk dat mijn lichaam gewend is aan de vast periodes en heb nauwelijks meer een honger gevoel. Sterker nog, ik moet er aan denken om te eten omdat ik het anders vergeet.

Wat kracht betreft ben ik niet achteruit gegaan. Ik train nog steeds met de zelfde gewichten en boek met sommige oefeningen gewoon vooruitgang.

Wat ik mooi vind aan deze methoden is dat het tegen alle stromen in gaat. “3 maal daags eten” “6 kleine maaltijden per dag” “ontbijt is de belangrijkste maaltijd”. Mensen die niet met sporten en voeding bezig zijn zullen dit moeilijk begrijpen. Mensen die een klein beetje verstand (denken) te hebben van voeding begrijpen het nog minder. Dit zijn de sociale aspecten waar ik mee te maken heb gekregen tijdens deze fasting periode.

 
 

Conclusie

Mijn conclusie is dat dit programma voor mij perfect is. Ik ben meer gaan eten en vet gaan verliezen. Definities van de spieren worden zichtbaarder en ik heb eindelijk het idee dat een sixpack ook voor mij weggelegd is.

Wat belangrijk is om te weten is het verschil tussen calorieën en hoogwaardige calorieën. Hier zal ik de komende tijd nog een bericht over gaan schrijven omdat ik merk dat hier nog veel onduidelijkheid over is.

Dit programma vergt wel de enige discipline. Als je snel terug valt of van je zelf al weet dat je het niet gaat trekken als het twee weekjes moeilijk is moet je hier niet aan gaan beginnen. Ben je gemotiveerd? Help je huidige schema niet meer? Wil je snel het laatste beetje vet verliezen? Dan is dit programma wellicht iets voor jou. Het programma is hier te krijgen.

 
 

3 comments on “Vet verliezen 1.0 review

  • Ik heb dit product gekocht met een kortingscode: speciaalvoorjou (27,- ipv 37,-)

    Weet niet of die nog geldig is, maar je kunt het proberen.
    Heb het boek vandaag met veel plezier uitgelezen, ga morgen aan de slag.

    Het principe klinkt in ieder geval positief. Aan de motivatie ligt het niet! 🙂

Geef een reactie